3 dagen New York

22 maart 2018 - Brooklyn, Verenigde Staten

Maandag zijn we met zijn allen optijd opgestaan voor de trip naar New York. We hadden er veel zin in. Jimmy heeft de eerste helft gereden totaan new England. Mooie plaats met een mooie haven en Ferry.

Daarna door naar New York. Waar we zijn getrakteerd op een prachtige view op de skyline. We waren er lekker in de middag dus besloten we om vanaf ons appartement in abrooklyn met de sub naar 9/11 memorial te gaan. Wat een indrukwekkende plek is dat. Het is niet alleen waar de torens gestaan hebben, maar ook de herdenkplek van de brandweer is indrukwekkend. Daarna zijn we naar de Freedom tower gegaan. Ger en Kitty wilde mogelijk de volgende dag in de toren in, maar het was zo rustig dan we besloten om met zijn vieren de toren in te gaan. Wat een uitzicht van de 100 ste verdieping! We hebben de mooiste dag gehad met zonsondergang en we konden echt ver kijken. En omdat het donker zou worden, zijn we daarna verder gereisd naar Times square en Broadway.

Dinsdag zijn we gezamelijk naar Central Park gereisd. Niet heel groen deze tijd van het jaar. Maar bracht wel wat flodder in Amerika plekken naar voren. Het was zo koud dat we naar de museum of natural history zijn gegaan. Ligt naast de metro en naast central park dus dat was fijn. Daar zijn we ieders ons eigen weg gegaan. En hebben Jimmy en ik heel veel gezien. Familie van baardagaam en de dinosaurusskeletten, maar ook meteorieten en de geschiedenis van de mens. Na een goede 3 uur waren we dat zat en zijn we langs het hoofdkantoor van Rockstar gelopen en daarna door naar cbgb en naar nog een memorial gelopen. Jimmy helemaal gelukkig. Eenmaal in Amerika kon een keer macdonalds ook niet ontbreken. De Amerikaanse smaakt heel veel beter dan de Nederlandse moet ik zeggen.

Vandaag was een gekke dag. We hebben net de 2e sneeuwstorm deze vakantie gehad. Gelukkig reid de subway wel en konden we naar een winkelcentrum in Brooklyn met een target en een best buy. Fraaie plaat op een overdekte loopbrug. Het sneeuwde in elk geval flink. De wens was nog om naar the other half brewery in Brooklyn te gaan. Eerst hadden we moeite om het juiste metrostation te vinden en vervolgens gingen we ook nog eens de verkeerde kant op. Gelukkig kwamen we er redelijk vlot achter en moesten we overstappen de goede kant op. Mooie traktatie was dat de metro de hoogte in ging en we op een soort brug zijn uitgestapt. Zfs ik heb nog een paar lekkere kleine biertjes gedronken. Na een paar uur zijn we maar weer terug gegaan. Zodat we ons konden voorbereden op de reis naar Washington DC van morgen.

1. Yvonne van Heusden:
    22 maart 2018
    Leuk avontuur Frederieke! Geniet er van!