Via Washington naar Asheville en Nashville

28 maart 2018 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Vorige week donderdag zijn we vertrokken vanuit New York met de meest prachtige uitzichten. Er lag nog sneeuw van de 2e blizzard,  dus moest eerst de auto uitgegraven worden. Als eerst reden we Brooklyn uit, met uitzicht op de oude havens en het vrijheidsbeeld ergens op de achtergrond. En hoe verder we richting Washington reden hoe heuvelachtiger het landschap werd. Ook lag er steeds minder sneeuw. DSC_0085Na een tussenstop ergens bij een KFC midden onderweg kwamen we op 15.30 aan bij het Hampton Inn in Washington aan. We hebben onze spullen weggebracht en zijn gelijk een rondje Washington gaan doen. We hebben maar 1 nacht dus we zijn gelijk de monumenten afgegaan. Gelukkig lagen die op loopafstand. DSC_0123Het Capitool kent iedereen wel. Al dachten sommige dat dit het witte huis was.

DSC_0162DSC_0165Het 2e wereld monument was ook indrukwekkend. Voor elke staat is er een fontijn en zelfs voor elk wereld deel. En aan elke kant van de oceaan hingen bovenin kransen voor de vrede. Daarna liepen we langs the pool of reflection met terugkijkend op het Washington monument. Richting Abraham Lincoln monument wat Jimmy en ik ook graag wilde zien. Zo vaak in films gezien en dan nu in het echt een keer. Jimmy wilde nog een geintje uithalen.DSC_0173DSC_0176DSC_0188 We hadden het in de wind wel een tikkeltje fris dus na een kopje koffie door langs het huis van Trump. Lijkt nog best klein in het echt. DSC_0204 En daarna was het etenstijd en vlakbij het hotel zat een Thai.

Hampton inn is dus een Hilton Hotel waar we met 4 personen op een kamer hebben geslapen. En na een goed ontbijt een hele lange rit van 8 uur naar de bergen en een van de national parken. DSC_0223DSC_0256DSC_0301Hoe verder we reden des te bergachtiger het werd. En na een nacht slapen zijn we op zaterdag een rondrit in de buurt gaan maken. En wederom voorspellen ze een blizzard bij ons de buurt. Als eerst zijn we naar Triple falls gereden en daarna gelopen. Mooi stukje maar dat ging bijna recht omhoog dus heel veel wandelen was niet echt een optie.DSC_0312DSC_0319DSC_0322DSC_0328DSC_0337DSC_0365

En da als dat moois wilden we doorrijden naar de Blue Ridge Parkway, maar die was dus afgeloten. Dus dan maar lekker terug naar ons mooie beekhuisje. Zondag was een mindere dag. Ik ben een dagje ziek op de bank gaan Netflixen terwijl Jimmy zijn ouders op bier excursie heeft rondgereden. Maandag hebben we van ons huisje afscheid genomen en reden we richting Nashville. Zo zitten we tot vertrek in een huis in de suburbs. Weer heel wat anders dan een appartement in Boston.DSC_0447

Dinsdag was voor Jimmy behoorlijk bijzonder. We zijn naar Cooters in Nashville gegaan. Dukes of Hazzard museum waar je tegen betaling in de auto's kon zitten en een foto met je eigen toestel kon laten maken. In eerste instantie zagen we dat alleen voor General Lee, maar binnen in het museum kwamen we ook de andere auto's tegen. Grote glimlachen dus van Jimmy en wel meer mensen ;) DSC_0451DSC_0462DSC_0467DSC_0470Verder een rustig dagje eigenlijk.