De laatste dagen In Boston en onze hereniging

18 maart 2018 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

15 Maart was de dag waar we met zijn vieren op hebben gewacht. We hebben eerst ff boodschappen gedaan kom je zowaar thuis tegen. 20180315_093645 En omdat gisteren de Levi's store dicht zat hebben we vandaag weer een poging gewaagd. Jimmy was dit keer de chauffeur DSC_0236 Een dodge van is wel heel wat anders dan een ford focusje. We zijn met een goede buit weer terug gekomen. Jimmy vond 3 broeken voor nog 33 dollar. En zowaar kon ik ook nog broeken vinden. En gelijk maar even goed ingekocht 6 broeken erbij voor mij. Met flinke korting. Normaal kosten ze 54 dollar per stuk, maar dat heb ik er zeker niet voor betaald. 20180315_123658

20180315_133458Nu de sneeuwstorm weer voorbij is en de sneeuw voor een heel groot deel al weer weg gesmolten is. Al zagen we nog wel trucks met in plaats van zand, Sneeuw in de laadbak. Best een maf gezicht. Maar echt de straten worden met sneeuw hier door de gemeente echt supergoed vrijgemaakt. De stoep was eigenlijk de eerste dag na de storm al prima begaanbaar.

We zijn lekker de stad in gegaan. Boston is een stad zoals ik heb niet gewend ben, maar wel erg mooi.Veel Historische gebouwen staan naast moderne gebouwen. Zo kom je dus een kerk naast een hoge glazen toren tegen.  20180315_143716-EFFECTS20180315_144338-EFFECTS20180315_144600 We waren op de terugweg richting de house of blues, maar we waren wel heel erg vroeg. Dus zijn we voor een 2e keer bij McGreevys langsgegaan. De serveerster van gisteren was er weer en heeft ons de lokale regels voor de fooi nog uitgelegd. Dit was helaas dus niet goed gegaan, dus hebben we dubbele fooi gegeven. En daarna lekker weer naar buiten voor de show. Ondertussen terwijl we liepen zagen we een paar bekende gezichten. Iemand vroeg of we voor hun een foto wilde maken. Dat wilde wij wel doen, maar dan wilde wij ook wel op de foto. Zie hier het resultaat met 3 leden van de band. :D IMG-20180315-WA0005 Shakend en heel erg blij liepen we naar de House of blues, waar we helaas een teleurstellende burger en geen skip the line hadden. Moesten we toch buiten in de rij. Gelukkig was dat niet zo lang wachten en konden we een mooi plekje zoeken waar we op een soort blokken konden zitten. Het concert was zoals we gewend zijn super! Alleen wel heel koud als het vriest en je moet heel lang op de bus wachten. 20180315_220618

De 16e hadden we weer eens een koffer bel rondje. Omdat we boos waren dat het echt niet opschoot heb ik weer lekker duur met lufthansa gebeld. En zowaar kreeg ik het nummer van de bezorgservice. Dus afspraak gemaakt en wachten. Ondertussen hadden we het rijk voor onszelf dit keer. Ook wel eens lekker alhoewel, als je alleen maar wacht duurt dat ook best lang. De koffers zouden tussen 12 en 15 gebracht worden. Maar we we moesten toch langer wachten. Jimmy heeft ondertussen ook nog gebeld en rond 16 uur eindelijk de verlossing! 20180316_16091820180316_160912 We zijn weer herenigd met onze koffers! Al heb ik door al het inkopen nu best wel iets meer dan gepland aan kleding. Dus dat word nog proppen op de terugweg!

Na onze hereniging zijn we nog even boodschappen gaan doen bij ditmaal de Target. 20180316_184506En we vertrokken met een mooie zonsondergang! Daarna ben ik gelijk aan de slag gegaan met onze knoflook teriyaki garnalen salade. (note to self: alle uien opbakken, dat smaakt beter)

Op zaterdag de 17e SAINT PADDYS stond nog wat leuks op het programma! Jimmy en ik hebben de ochtend rustig aan gedaan. Rond 14.00 gingen we weer met de bus en gaf de chauffeur ons een charliecard. OV-chipkaart van Boston. Die zijn hier gratis en reizen word dan ook goedkoper. Busritje kostte ons nu nog maar 1,70 in plaats van 2 dollar. De bus was er ook weer gelijk. Wat een mazzel ineens. We hebben weer een uitgebreid rondje stad gemaakt. We hebben hier een heel ieniemienie klein winkeltje gevonden. Met Harry Potter spulletjes, ook met de filmmuziek en alles. Die man vertelde ons dat de Dropkick Murphys ook vaak bij hem in de winkel komen etc. Of dat waar is weet ik niet, maar was wel erg gezellig. Daarna zijn we doorgelopen en werden de winkels duurder en duurder. Wel grappig als je in de PC Hooftstraat van Boston loopt. Al die beveiligers keken ook zo van wat moeten jullie hier. Inclusief de strenge blik. Moest dan wel lachen om die van Giorgio Armani. Die had er geloof ik wel lol in dat wij daar liepen. Wij ook ;) En zo kwamen we bij een wit prachtig park uit. Waar we besloten om eens wat koffie te zoeken. NIet te duur hahaha.We vonden een tentje met echte amerikaanse koekjes. 20180317_154247 Chocolate chip en peanutbutter. We hebben die lekker gedeeld. Daarna maar rustig naar de andere kant van de stad richting Fenway, We wilde wel een hapje bij Wahlburgers eten. Dat ligt lekker bij house of blues in de buurt. We hebben dat hele eind gelopen. Weer langs die mooie gebouwen en langs de drukke ierse kroegen. Daar stonden lange rijen om naar binnen te komen. Ons niet gezien, wij hebben wel wat beters te doen.

Een maak bij Wahlburgers stond daar tot buiten de rij, dus dan maar wat anders zoeken. We hadden zin in vega, dus zijn we naar een andere tent gegaan met heerlijke pompoen blue cheese salad.20180317_173123 Ondertussen vonden we -9 wel erg koud voor een wachtrij, dus nog maar even de blicks art winkel in. Ik wou dat we die in Nederland hadden. Dat was een paradijsje voor mij, ik kan het alleen niet allemaal meenemen :( Daarna nog maar de Target in om nog even op te warmen en even naar de WC te gaan. Ze hebben daar nog Tamagotchis te koop voor 15 dollar. 20180317_191352

Eenmaal bij house of blues stond er een hele grote rij. Er stond met ons een canadees met zijn australische vrouw die niet wist naar welke show zij gingen. Een Amerikaan die voor uber heeft gereden en dat het gek is dat we dat in Nederland niet hebben. En een Australiër die elk jaar naar elke saint paddys show gaat inclusief de gig van deze avond. Boxing met akoustische set van de Dropkick Murphys VIP tickets en alles. We konden pas na een 50 minuten koukleumen naar binnen 20180317_205311 We hadden een mooi staan plekje bij een railing en ik kon leunen tegen een paal. Wel cool om het zo eens in het echt te zien. Live zweet en spuug het publiek in zien gaan. En bijna alle wedstrijden eindigden met een KO. Voor de Hoofdact konden door die KO's de Murphys 6 ipv 4 nummers doen.

Ze speelden The Boys Are Back
The Gang's All Here
The Fields of Athenry
Sandlot
The Warrior's Code
The Wild Rover
Worker's Song
I'm Shipping Up to Boston

En we zijn voor het laatste gevecht naar huis gegaan, dan konden we nog lekker warm met de bus terug. Die er ook net aan kwam toen wij eraan gelopen kwamen.

En vandaag de 18e was de grote Saint Patrick's day Parade in South Boston. We hadden een plekje naast een Nieuwsman die verslag deed. Net als in de film hahaha. De parade was net en Mix van Prinsjesdag en Carnaval. We hebben Senatoren gezien en Olympiërs, Maar ook buurt verenigingen, militairen. Brandweer, Hoe groter hoe beter. En heel veel snoep. Ik had 2 jaszakken vol verzameld en dat gewoon op mijn plekje. 20180318_131728 Ook was geschiedenis aanwezig. Zie het filmpje wat bij de videos staat. Heel apart om eens mee te maken. En nu hebben we bijna alles ingepakt en hebben we morgen roadtrip in de richting van Brooklyn, New York!

1. Moniek vijverberg:
    20 maart 2018